Až 1 456 748 hovorov prijali v uplynulom roku operátori na tiesňovej linke 155, na ktorej nepretržite sedem dní v týždni a 24 hodín denne pomáhajú ľuďom so zdravotnými ťažkosťami.
Ide o celkový počet hovorov, vrátane volaní verejnosti, zdravotníckeho personálu aj ďalších zložiek integrovaného záchranného systému. Spomedzi takmer 1, 5 milióna hovorov, ktoré prijali a vyriešili operátori v ôsmich krajských operačných strediskách, vyslali záchranárov do terénu v 561 508 prípadoch, kedy volajúci potreboval urgentnú pomoc pre seba, blízkych alebo bol svedkom udalosti, pri ktorej potreboval pomoc niekto iný. Najviac týchto, tzv. primárnych zásahov, evidujeme za rok 2018 v Prešovskom kraji – 92 529, najmenej v Trenčianskom kraji, v ktorom zasahovali záchranári v 56 819 prípadoch. Charakter zásahov sa v porovnaní s minulosťou nemení, vo všetkých krajoch sa pomáhalo najmä pacientom s vážnymi úrazmi, bolesťami na hrudníku a so sťaženým dýchaním.

„15. mája si každoročne pripomíname Deň tiesňovej linky 155 a pri tejto príležitosti je potrebné zdôrazniť, aká je práca operátorov nesmierne náročná. Sú to práve oni, ktorým volajú občania so zdravotnými ťažkosťami ako prvým. Musia vedieť poradiť, dokonca v najvážnejších prípadoch telefonicky asistujú pri oživovaní. Úcta patrí aj záchranárom, ktorých vysielajú na zásah. Spoločne tvoria fungujúci tím, ktorého cieľom je čo najrýchlejšia a najefektívnejšia pomoc pacientom,“ uviedla hovorkyňa Operačného strediska ZZS SR Alena Krčová.